Registrera dig på vårt nyhetsbrev och få 5% rabatt på nästa beställning! ✨

KoRo support

Vi hjälper dig med alla de frågor som du kanske stöter på när du handlar hos oss.

Min rabattkod fungerar inte

Normalt ger våra koder en rabatt på 5 %. Koder som utlovar en högre rabatt är sannolikt inte genererade av oss. Om du är den lyckliga ägaren av en kupongkod ska du vara uppmärksam på utgångsdatumet. Du kan endast använda en rabatt- eller kupongkod per beställning.

Kan jag ange en annan leveransadress?

Ja, det är möjligt under beställningsprocessen under "Ändra leveransadress". Om du redan har gjort din beställning kan leveransadressen fortfarande ändras så länge paketet är under behandling. Det är dock inte längre möjligt att ändra från och med att statusen ändrats till "Under leverans".

Avbryta en beställning

Om du vill avbryta en beställning, vänligen fyll i detta formulär:

Vilken betalningsmetod är snabbast?

Paypal och kortbetalning är båda två lika snabba sätt för oss att spåra din betalning och göra dina beställda varor redo att skickas ut!

Jag har beställt olika produkter, är det möjligt att kombinera dem?

Då behandlingen av beställningar är helt automatiserad är detta tyvärr inte möjligt.

Hur länge är era torkade frukter hållbara?

I allmänhet har alla nötter och torkad frukt en hållbarhet på upp till nio månader. Produkterna i pulverform har vanligtvis en hållbarhet på 1-2 år. Du hittar även motsvarande bäst-före-datum på förpackningen. Produkterna bör förvaras svalt och torrt för att främja hållbarheten. Produkterna ska förslutas väl och förvaras mörkt.

Jag har fått fel produkt eller beställning / en produkt saknas

Bra och effektiva logistiktjänster kan också göra misstag. Om produkter saknas, eller om du har fått fel produkter, vänligen meddela oss genom att fylla i detta formulär så att vi kan hjälpa dig så snabbt som möjligt.

Är era produkter rawfood?

Vi kan inte garantera dig att alla våra varor har raw food-kvalitet. Varorna torkas i solen eller i torktunnel (ugn) till den krävda restfuktigheten. Temperaturer under soltorkning överstiger ofta 40 °C i skuggan. Det kan antas att varorna torkar i solen vid ca 60 °C. Även i torktunneln råder medeltemperaturer på 60 °C. Vissa typer av nötter hålls dessutom över hett vatten för att förebygga sprickbildning.

Varför finns det så mycket papper i mitt pakets kartong?

Tidigare försökte vi använda så lite extra papper som möjligt vid förpackningen. Tyvärr blev resultatet ofta transportskador, särskilt på glasburkar. För att spara tid, problem och leveransutsläpp beslutade vi att använda lite mer fyllnadsmaterial - better safe than sorry!

Kan jag lösa in en rabatt efter att jag har lagt min beställning?

Nej, när beställningen har avslutats kan du inte ange rabattkoden. Du kan dock avbryta din beställning medan den fortfarande är under behandling och sedan göra den igen med hjälp av rabattkoden. Då gör såhär: Under "Beställningar" i "Mitt konto", för att avbryta din order och lägga en ny.

Är alla betalningsalternativ säkra?

Ja, alla betalningsalternativ är säkra. Varje betalningsmetod erbjuds av ett välrenommerat företag, är TÜV-godkänd och krypterad.

Var kan jag hitta info om produkternas näringsvärden?

Du hittar näringsvärdena för respektive produkt i produktspecifikationen och under fliken "Beskrivning".

Är era produkter lämpliga för allergiker?

Vi kan inte garantera att våra produkter är lämpliga för alla allergiker. Informera din läkare om produktens respektive innehållsämnen och få professionell rådgivning.

Leveranstid och spårning

KoRo levererar för närvarande i hela Europa. Leveranstiden och kostnaderna varierar beroende på var du bor. För en leverans till Tyskland tar vi ut en expeditionsavgift på 4,90 euro. För leverans till Österrike tar vi ut en fraktkostnad på 5,90 euro och till Schweiz 9,90 euro. Frakt är gratis för beställningar över 100 euro (D, AT).Vi skickar dina beställningar inom Tyskland med DHL. DHL levererar ditt paket inom 1-3 arbetsdagar. När vi har överlämnat paketet till DHL får du en spårningskod med vilken du när som helst kan följa statusen för din försändelse. Beställningar till utlandet hanteras av Seven Senders. Leveranstiden till andra europeiska och icke-europeiska länder varierar beroende på land, upp till 12 arbetsdagar. Beställningar som görs på helger och helgdagar skickas nästa arbetsdag.

Jag vill reklamera en produkt

Vi är mycket noga med att välja och producera våra varor, men eftersom smaker är kända för att vara olika kan det hända att du är missnöjd med någon av våra produkter. Dessutom består vårt sortiment till stor del av naturprodukter, så kan förstås olyckor och defekter uppstå i enskilda fall trots vår strikta kvalitetsledning. Skicka oss information om din beställning med ett foto som bevis med hjälp av vårt reklamationsformulär:

Jag har beställt en kupong, men har ännu inte fått den.

Med undantag för Art Edition skickar vi endast kuponger i digital form till den registrerade e-postadressen. Glöm inte att ta en titt i din skräppostmapp!

Vilka länder levererar ni till?

Vi levererar utöver Sveirge inom EU till Tyskland, Österrike, Frankrike, Nederländerna, Finland, Italien, Spanien, Danmark och Österrike. Även till Schweiz och Storbritannien.

Erbjuder ni produkttester?

Tyvärr kan vi inte erbjuda prover av kostnads- och förpackningsskäl. Vi kan inte heller göra några undantag här, eftersom det av livsmedelssäkerhetsskäl inte är tillåtet att packa om varor för hand och skicka dem till kunderna. Utan att skryta: våra produkter är så goda att du inte behöver några prover alls.

Jag har glömt att lägga till några produkter i min beställning, vad kan jag göra?

Tyvärr kan vi inte lägga till ytterligare artiklar till en beställning, eftersom behandlingen av dessa är helt automatiserad. Du kan dock avbryta din beställning medan den är under behandling och sedan lägga den på nytt med alla de artiklar du vill ha. Då gör du såhär: Under "Beställningar" i "Mitt konto", kan du avbryta du din order och lägga en ny.

Jag vill returnera min produkt / mitt paket

Om du har några frågor om en retur, vänligen gör en begäran genom att använda vårt returformulär:

Min nötsmörsburk poppade inte när jag öppnade den/har inte KoRo-förseglingen

Våra nötsmör tillverkas och bearbetas av olika producenter, som var och en använder olika metoder för att konservera nötsmöret. Vissa av våra burkar är lättare att öppna än du förväntar dig, och vi förstår att detta kan vara oroande. Vi kan dock garantera att detta inte påverkar nötsmörets hygien eller hållbarhet. Våra kvalitetsmärken appliceras också endast av vissa tillverkare.

Betalningsmetod Paypal

PayPal är en mycket bekväm betalningsmetod som du kan använda för att betala alla inköp på internet med bara några få klick. 80 % av onlinekunderna betalar via PayPal eftersom det är enkelt och okomplicerat. När du har slutfört beställningsprocessen görs betalningen via ditt PayPal-konto med ett enda klick. Ju snabbare din betalning tas emot, desto snabbare får du dina beställda produkter. PayPal har funnits i över 10 år. Idag använder mer än 230 miljoner människor i över 190 länder PayPal. Om du inte använder den här tjänsten ännu kan du skapa ett PayPal-konto under betalningen. Om du betalar med PayPal skickar vi din beställning så snart som möjligt.

Jag har en allmän fråga

Vid frågor kan du enkelt fylla i det här formuläret.

Var finns mitt paket/spårning?

Du kan hitta mer om din orderstatus under 'Beställningar' på ditt kundkonto.

Var lägger jag till min kod?

Klicka på ikonen för kundvagnen i det övre högra hörnet på vår hemsida; i fönstret som då visas hittar du fältet "Ange rabattkod". Ett annat alternativ är att redigera kundvagnen. Tyvärr är det inte längre möjligt att lägga in en kod i det sista beställningssteget. Om din beställning ännu inte har behandlats så kan du gå tillbaka till kundvagnen och lägga in koden.

När kommer en viss produkt att finnas tillgänglig igen?

Om inget specifikt datum anges under respektive artikel i butiken så betyder det att vi inte har någon exakt information om dess framtida tillgänglighet. Då och då, beroende på produkten, kan det uppstå leveransflaskhalsar på grund av brist, men vi gör alltid vårt bästa för att alla produkter snabbt ska finnas i lager igen. Vi erbjuder dig möjligheten att få ett meddelande via e-post så snart som din drömprodukt åter finns i lager - fyll bara i fältet för det vid respektive produkts sida.

Var hittar jag info om en specifik produkt?

Information om produktens ursprung, näringsvärde, typ, sammansättning, behandling, allergener och mycket mer hittar du i vår webbshop på respektive artikelsida. Där kan du klicka på specifikation, där vi har samlat all (som namnet antyder) specifik information om den ovan nämnda produkten. Om din frågor inte besvaras där, tveka inte att använda ett av våra kontaktformulär.

Mitt paket skadades

Om ditt paket är skadat, det vill säga förpackningen är öppen eller trasig, så fyll vänligen i vårt skadeformulär; vi hjälper dig så snabbt som möjligt.

Hur vet jag att min beställning gått igenom?

Du får en orderbekräftelse omedelbart efter att du har slutfört beställningsprocessen.

Presentkort

Har du en kupong som du vill använda för din beställning? Därefter kan du lösa in den i din varukorg. Om kupongen inte täcker hela fakturabeloppet kan du välja en av de ovan nämnda betalningsmetoderna för att betala mellanskillnaden. Om kupongen visar ett högre belopp än värdet på din aktuella beställning behålls naturligtvis det återstående beloppet. Du kan sedan helt enkelt lösa in det återstående värdet på din nästa beställning genom att lösa in koden på nytt i varukorgen.